pondelok 15. augusta 2016

Predsudky, spoločenský tlak. Súčasť našich životov?



"Bože, tak moje dieťa sa takto správať rozhodne nebude!"
"Ježiši tieto BIO matky, to ja budem normálna?!"
"Dieťa sa má prispôsobiť tebe a nie ty jemu"
"Tvoj život po dieťati skončí! Užívaj si teraz."
"Hlavne nekoj!!! Budeš mať rolety!"
"S dieťaťom nemôžeš cestovať. Ďalších 5 rokov sa nepohneš z domu!"
"Mať dieťa je veľmi náročné, zničí vám to manželský život"
"Čas, ktorý ste mali pre seba pôjde na dieťa a váš vzťah bude mať krízu, uvidíš..."
"Otec sa o dieťa prvé 3 roky nestará...veď nekojí, neprebaľuje, nekŕmi!"
"Keď máš jedno, hneď choď do ďalšieho...nechceš mať dvoch jedináčikov?!"
"Pôrod je smrť!"
"Pôrod je orgazmus!"




Vždy ma fascinovalo, koľko zaručených a zároveň nevyžiadaných rád sa vám dostane z okolia. Uvedomila som si, že sa vlastne len snažia ujistit, že vy to náhodou nebudete mať iné, trebárs lepšie. Tak ako sa hovorí, traduje, tak to predsa je. Nieže si dovolíte sa tomu vzoprieť a robiť si to po svojom?!
Že by manželstvo či dieťa neznamenalo koniec vašeho života, slobody??
Veď predsa 9 z 10 to potvrdí!



1. Vypnite okolie / Vôbec ich nepočúvajte!

Každý vždy vychádza z vlastných skúseností, vlastného života, prežitku, zážitku, povahy, zázemia, výchovy atď. Preto to nemôže byť nikdy aplikované všeobecne!
Čím viac ľudia veria zažitým názorom, ktoré vychádzajú netuším z čoho, typu "Medzi deťmi nemaj vyšší vekový rozdiel, to nie je dobré.  Nemysli si, že nájdeš vysnívaného princa. Ak ťa dieťa nepočúva je zlé. Už ste dlho spolu, deti budú kedy? Už si dosť stará, najvyšší čas na dieťa. Máte 3 deti a čakáte ďalšie?-Tak to by už hádam aj stačilo.  Mala by si ho ukladať k spánku už o šiestej, toto nie je dobre. Ho rozmaznávaš keď ho nosíš...", tým viac ich život bude odpovedať týmto nešťastným predikciám. Naplnenie budú hľadať v uspokojovaní predstáv ostatných, než tých vlastných, materiálnych než ich duševných.


2. Ži po svojom!

Myslím, že cesta k tomuto nie je tak jednoduchá ako sa zdá.
Budete sa musieť stať imúnnym voči rečiam okolia, rodiny a častokrát to znamená aj odlúčenie od rodinných príslušníkov.
Proste som si povedala jedného dňa...A DOSŤ!
Prečo trávim čas v spoločnosti ľudí, ktorí ma vycuciavajú? Prečo vediem konverzácie, ktoré ma nebavia a smejem sa na vtipoch, ktoré vôbec nie sú vtipné? Prečo mám pocit, že ak im nedám odpovede podľa ich predstáv som sklamaním? Ak nežijem podľa stereotypnej spoločenskej mienky, je to zle. Ak som podľa nich pribrala, je to niečo negatívne, hoci sa možno zrovna cítim viac než fajn vo svojom tele.
 Nebola som šťastná a neustále som mala pocit, že niečo nebolo v poriadku.
Ja som nebola, pretože som mala pocit, že musím odklikávať políčka ukážkového života podľa predstáv ostatných...

Neuveriteľná sloboda príde, keď prijmete, že budete žiť svoj život.


3.Venuj čas len tomu, čo ťa robí šťastným a posúva ťa ďalej

Najväčším prekvapením asi je, že sa nejedná len o prácu, hobby ale hlavne ľudí, s ktorými sa stýkam.
Až po detoxikačnom dvojročnom pobyte v Portugalsku, som mala možnosť vidieť, akými ľuďmi som sa obklopovala. A neboli zlí alebo niečo také, to vôbec nie. Len to neboli ľudia, ktorí by mňa posúvali ďalej, boli mi inšpiráciou a žili vedome a prehĺbene.

Určite to poznáte...nútené konverzácie o ničom, ktoré sú, len aby boli ale nič si z nich skutočne neodnesiete. Stretávky lebo sa poznáte, ste kamaráti z detstva alebo určitej etapy vašich životov, ale vlastne teraz si už nemáte moc čo povedať. No a klasika sú rodinné stretnutia, kde ukážka toho majetného čo máte vypovedá najviac o tom, ako dobre vám je...

Po návrate do Čiech som si povedala, chcem okolo seba ľudí s podobným zmýšľaním, vedomím a rešpektom.
A viete čo? Funguje to! Tam kde to necítim, odmietam stretnutia a tam, kde sa smejeme, že sme skrátka "iný" to neskutočne obohacuje všetok môj čas a život. Každé také stretnutie je odreagovanie, dobitie a skutočne naplnený pocit.


4. Nebáť sa

Robiť veci inak ako ostatní, chce odvahu. Už len preto, že výsledok a cesta sú nejasné a ani vy netušíte ako to dopadne...to posledné čo by ste potrebovali počuť je
"Som ti to hovorila, na čo si to robila/na čo si tam išla..."

Pripravte sa, že budú aj sklamania, či už v očiach ostatných alebo vo vašich životoch.
Úspech ale je dokázať ich prijať, pochopiť lekciu, ponaučenie, zobrať si z pádov niečo pozitívne a ísť o to odvážnejšie ďalej.



Tak vidíte, aj tento článok vznikol len na základe mojich vnemov a zážitkov, je zložený z toho, čo mňa obklopuje a vy sa možno nebude s informáciami stotožňovať. Je to samozrejme úplne v poriadku. No v prípade, že si niekto prikývol hlavou a zasmial sa so slovami "presne, tak toto poznám"...možno vám to pomôže nakopnúť sa a začať žiť po svojom.
Nech už to je akokoľvek.
Hlavne v láske a rešpekte.

Život je úžasná cesta vedomia



2 komentáre:

  1. Krásná slova... a úplně nejlepší je když ti dávají rady ohledně děti lidí, kteří je vůbec nemají a ani je nechtějí😂 to mě vždycky pobaví:-) já jsem naštěstí vůči zaručeným pravdám imunní. A jak říkáš je to o lidech...a o tom, jestli člověk sám chce jit s davem nebo chce převzít zodpovědnost sám za svůj život a štěstí...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno veľakrát ľudia ktorý niečo nikdy nezažili, majú najviac čo povedať... :D

      Odstrániť