pondelok 13. júna 2016

#sustainabilityday Prague



Výstup z metra Andel

Včera, 12.6.2016, sa konal prvý pražský ročník festivalu udržiteľného životného štýlu.
Neskutočne som sa na tento event tešila. Mohla som  si ho užiť bez manžela a syna, a hlavne tá pohoda pri nakupovaní akéhokoľvek produktu, o ktorom vopred viete, že má dobrú karmu. Nemusíte sa obávať zloženia burgerov, ktoré boli TOP, či fantastickej vegánskej zmrzliny, a vyšlapete si trebárs zľavu na ovocnú šťavu!





Event sa konal v  Kultúrnej sportovni - Radlická. Vstup bol zdarma/dobrovoľný príspevok, a rovnako aj účasť na prednáškach, debatách, a dokumentoch.
Atmosféru dotvárala živá hudba, a počasie bolo prívetivé.

Kulturní sportovna Radlická

Kulturní sportovna Radlická
Ráno začalo prednáškou  Zero waste domácnost od Martiny Kročilovej z Love your home
Bohužiaľ som ho už nestihla, ale na Martinu som bola zvedavá, a rada by som si nechala poradiť, ako začať v rodine s malým dieťaťom. Mám totiž pocit, že žijeme vďaka drobcovi, a mne neznámemu spôsobu "držím si svoj poriadok, mami" v nekonečnom bordelu!

Nasledoval dokument - Growing cities - pestovanie v mestách, na ktorý naviazala Lucie Matoušková Lankašová z Kokoza s tématom "Jak na městské zahradničení v Praze" 
Debatu som opäť nestihla (ale brzo to prííde), avšak stánok Kokozy si ma pritiahol ich originálnymi "seedbombami", a domácim vermikompostérom.


Seedbomby od Kokozy

Vermiompostér má nádherne jednoduchý dizajn, je v dvoch farbách,a jednoduchosť jeho užívania prekvapí.

"Pracovité žížaly ve vermikompostéru UrbAlive přemění rostlinné zbytky z vaší domácnosti na vermikompost a žížalí čaj. Získáte tak vysoce kvalitní organické hnojivo pro pěstování pokojových i venkovních rostlin.
Moderní podobu vermikompostéru navrhl český designér Jiří Pelcl."

U nás doma určite nebude chýbať. To sa budú priatelia určite tešiť z nových narodeninových hnojivových dárečkov.
Vermikompostér od Urbalive

  True Cost, to by malo byť povinné na všetkých školách! Dokument, ktorý dokáže zmeniť váš pohľad na módu, konzumizmus, a ľudskú prácu, či hodnotu. Videla som ho dávnejšie v pohodlí domova, a prerevala som to od začiatku po koniec, s pocitom viny, neférovosti, bezmocnosti. 
To proste musíte vidieť.

Kamila Boudová (Fashion revolution a Moyomi) náväzne zdieľala jej príbeh, a debatovali sme o udržateľnej móde.
Témat je to tak široký, a zaslúžil by si viac priestoru. Môj hlad po informáciách ma pri brúzdaní internetom priviedol aj k tomuto rozhovoru pre DVTV, kde Kamila odhaľuje kus svojej práce, víziu, a revolucionárstvo v informovaní verejnosti, alebo k premýšľaniu o tom, ako nakupujeme.
Tejto téme sa budem určite venovať v ďalších článkoch, je mi veľmi blízka, a díky Bohu za ľudí ako Kamila!!!

Najlepšie je, že hneď ako ste boli nabití informáciami z prednášok, ste o poschodie vyššie mohli nakúpiť všetko potrebné s vedomím, že podporujete správnu vec.

EtikButik

 Nemohla som sa nezastaviť v Etik Butik, pri pastelových farbách, kvalitných materiáloch, a dobrých cenách. Vedeli ste, že existujú už aj vegeboty? Aj tie môžete nájst práve v EtikButik, kde vás s úsmevom privíta Oli, ktorá je sama veganka, a tento životný štýl ju priviedol k etickému businessu.
Skvelá kombinácia.

EtikButik ♥

V kútiku u EtikButik
Foto s Oli, majiteľkou EtikButik...som sa proste hrala na reportérku, a takýchto foto tu nájdete viac

Patagonia

Patagonia
Patagonia


Biošatník


Biošatník.cz, zdravé oblečenie pre deti aj dospelých

Biošatník, ponúka jednoduchšie strihy, prevažne z českých látok, a v BIO kvalite.V chránených dieľňach, šijú oblečenie pre deti aj dospelých.

"Protože se domníváme, že je důležité, aby to, co na sobě nosíme a čím se obklopujeme, za sebou zanechávalo co nejmenší ekologickou stopu a co nejméně zatěžovalo náš organismus, nabízíme Vám oblečení ušité v České republice převážně z českých látek a v biokvalitě. Česká výroba totiž podporuje českou ekonomiku. Naše kolekce je výjimečná tím, že je ušitá z barevně rostlé biobavlny, což je materiál, který se nemusí dobarvovat a je tedy maximálně šetrný k pokožce."


Sezení venku

Zdravé maškrty od VegTeg

Alternativa rastlinných mliek, za tie živočíšne od NeMléko

Kde všade sa Nemléko nachádza, môžete sledovať aj na ich FCB stránkach tu klik

JO! Praha má svojí veřejnou lednici
 Viac info k Veřejnej Lednici Praha tu klik


Live Love & Prosper


 Live Love & Prosper, bol jedným z partnerov festivalu, a ich stánok bol pecka.
Určite navštívte webky livelove, ktoré sú originálne spracované, a nenechajú nikoho chladným.
Najradšej by som to vykúpila všetko, ale tak na začiatok to bola "must have" plátenka "All I need is Less" a Bee´s wrap na svačinku.
Do domácnosti plánujem doplniť bambusové nádobí, svačinkové boxy, a určite víc Bee´s wraps, ktoré nádherne voňajú po včelom vosku.
Bambusové sety sú v krásne pastelových farbách, vhodné aj na horúce polievky, a umývanie v myčke. Nájdete tu ale aj recykláciu už odvrhnutých vecí, ako darčekové dobrokrabičky, či ručne maľované taniere.

A úplnou náhodou (vlastne na tie ja neverím...), ma moja kamarádka Míša H. zrovna pred pár týždňami upozornila na tento e-shop, ktorý založila její ješte bývalá spolužiačka, taky Míša, že to bude něco pro mně! 
Míšo H...mala si pravdu, taky že je! Díky moc ♥
Live Love and Prosper

Live Love and Prosper

Must have plátenka...All I need is Less

Dobrokrabičky pro radost

Fotečka proste musí byť, so sympatickou  Míšou z Live Love and Prosper

Originálne hodiny Live Love and Prosper
Tire Flops - žabky z pneumatik, To je nápad, nájdete v Live Love and Prosper

Prodejný pult Live Love and Prosper

Taky kosmetiku najdete v Live Love and Prosper

Live Love and Prosper

Vrátim sa ešte k prednáškam, pretože tá posledná ktorej som sa zúčastnila bola od Jaroslava Pašmika - Jak na udržatelný byznys. Jarda to pobral interaktívne, a zapojil aj nás poslucháčov. Zaujal ma tzv. "koncept autobusu", kde sa máme v businessu obklopovať ľuďmi/kolegami, ktorí pôjdu s nami všade. Sú to vzťahy založené na dôvere, nadšeniu pre daný obor, a motivácii.
Ak som to nepoplietla, tak dáko to bolo... :D 


Strojovna

Potešila ma príležitosť spoznať ďalšiu kreatívnu, a odvážnu ženu, Martinu. Stojí za projektom STROJOVNA, ktorú založila roku 2013 v Krymskej ulici/Praha.

"Měla jsem týden na rozhodnutí a něco mi říkalo, jdi do toho, taková nabídka už se nemusí opakovat. Takto jednoduše to vše začalo, nebyl čas myslet na neúspěch."

Na stránkach strojovna.com sa dozviete viac, ja len prezradím, že sa tam určite vyberiem, a opäť všetko zdokumentujem. Na návštevu sa už teraz veľmi teším, a premyslím, aký "mama projekt" by sme mohli spíchnuť.
Ak potrebujete pomôcť s opravou oblečenia, šitím na zakázku, lekcemi ako na šitie, či by ste si radi prenajali šicí stroj, a priestor, to všetko vám STROJOVNA ponúka.




Aroma ateliér

Dievčence z Aroma Ateliéru užívali zmrzku, kým sme so Štepánkou ovoniavali esenciálne oleje do parfémov na mieru.

Parfém na mieru vám namiešali v Aroma ateliéru

Ontee

"Ontee znamená On T(ee)-shirt, tedy z angličtiny “na tričku”. Vyrábím potisky na trička technikou linorytu s vlastními motivy, vlastní vzory a oděvní střihy."

Kreatívnym dušiam doporučujem navštíviť webky, kde OnTee zdieľa rôzne návody na šitie, domáce potisky, a pozor, zdá sa, že je možné priučiť sa remeslu aj na workshopoch. 
Ak preferujete už hotový výrobok, nakuknite na Fler, kde nájdete napríklad krásne šály s ručným tiskom mandal.


Prírodná kozmetika a EKO domácnosť mala početné zastúpenie, a to od mini workshopov u Lišky Mazanej, po predajcov prírodnej kozmetiky, a Ekologických a Biologických prípravkov do domácnosti.


Naturinka

Zastavila som sa u prírodnej kozmetiky Naturinka. Kamarádka Peťa sa teraz určite usmieva, pretože mi tri dni pred eventom darovala mydlo práve od tejto značky, rozhodla som sa teda ostať vernou zákazníčkou.


"Hřeje mě u srdce, že tak vlastní prací podporuji a uvádím znovu do života hodnoty, které z našeho světa mizí.

i ten, kdo má „málo“, má stále dost pro toho, který to potřebuje…"

Naturinka je čistá prírodná kozmetika, vyrábaná za studena, aby si uchovala čo najviac výživných látok. Ak máte čas, určite si prečítajte na web stránkach Naturinka rubriku "O nás", kde Barbora Kálnássy, krásne a úprimne píše jej príbeh v lásku, a silu rodiny.
Aspoň pár fotiek z ich ponuky, a domov som si odniesla neuveriteľné, nádherne voňajúce mydlo vanilka-škorica. Zatiaľ som ho uložila do šatne, kde prevoniava všetky veci...nádhera.

Naturinka

Naturinka

Naturinka

Naturinka


Brána k dětem

Brána k dětem, pre mňa miesto, kde nájdem všetko čo potrebujem pre potrebu môjho dieťatka, aj moju. Mnou veľmi obľúbený obchod, a návštevu predajného pultu som tak nemohla vynechať.
Web stránky Brána k detem

Brána k detem

A tí, čo sledujete aj môj FCB alebo Instagram, už viete, že veľkú, a nečakanú radosť som mala zo stretnutia s Niki z Raw mother and daughter.  Áno, možno je to trošku divné, kedže nie som vegetarián, ani vegan, ani rawáč, či bezlepkáč...ale videoblogy mám od Niki veľmi rada, pretože sú fakt poučné, dozvedám sa plno nových informácií, a mnohé z nich sa dajú aplikovať v zdravej kuchyni o ktorú sa doma taktiež snažíme.
A kto vie...možno sa pomaly dopracujeme s celou rodinou aj k vegetariánstvu.
Od septembra bude mať drobec v Lesnej škôlke práve takúto stravu, a verím, že mi to bude dostatočnou motiváciou, preniesť to aj k nám domov.
Ešte raz díky za foto, simply...it made my day ♥



Fifle

Fifle  tvorí od roku 2006, a nejde len o dizajnové prvky, ktoré vás odlíšia od masy. Fifle vyrába, a recykluje zo zbytkových materiálov, a odrezkov, ktoré by inak skončili v odpade.
Ponuku originálnych doplnkov si môžete pozrieť na ich webkách tu klik

A bacha, Fifle má rada výzvy, a  vyrobí aj šperky na mieru.
Tak čo, vyskúšate to?




Tak aké to bolo?


Celkové dojmy z festivalu sú skvelé. 
Pre mňa to bol skutočný recharge od povinností matky, a manželky, kde som mohla bez obáv nakúpiť jedlo, oblečenie, zúčastniť sa prednášok, a relaxovať pri príjemnej živej hudbe.
Zoznámila som sa s novými ľuďmi, ktorí dokázali spojiť ich vášeň pre zdravý životný štýl, rešpek k životnému prostrediu, so svojou prácou, do ktorej dávajú celé svoje bytie.

 Veľmi fandím všetkým takýmto tvoriteľom, a ďakujem ľuďom, ktorým záleží na tom, aby sa nám žilo lepšie, aby sa šírilo povedomie o udržateľnom spôsobe či už nakupovania, stravovania sa, obliekania, ohodnotenie práce, rešpektu voči ľudskej práci...pretože je to jeden veľký kolobeh, kde všetko so všetkým súvisí.



Buďme súčasťou riešenia, nie problému.


V príspevku som sa venovala značkám, ktoré mne osobne padli do oka, a stihla som ich pofotiť, či vyspovedať (ale všetci boli úžasní)|, celý zoznam zúčastnených môžete nájsť tu klik
Plno krásnych fotiek na Instagrame pod #sustainabilityday

 Festival vznikol vďaka

Pod záštitou


Hlavných partnerov a podpora organizací nájdete tu klik

Toto bol môj Happy pick na festivale, a čo ste si domov odniesli vy?


LiveLove and Prosper - plátenka All i need is Less  a Bee´s wrap na svačinku
Naturinka - prírodné mydlo Vanilka a Škorica vyrobené metódou za studena
STROJOVNA - ručne vyrobená šamanka
EtikButik - Mikina Stanley and Stella a Tričko s krátkym rukávom Stanley and Stella


Ďakujem všetkým organizátorom, za skvelú akciu a verím, že bude takých viac.
Ak sa vám článok páči, nezabudnite zdieľať, komentovať, lajkovať.
Budem sa tešiť na vaše fotky a zážitky
Čau
BB



2 komentáre:

  1. Beo, úžasná reportáž. Díky moc, velmi mě to zaujalo a ráda bych se tam mrkla. Super by bylo, kdybys také psala o tom jaké akce se konají (teda jestli už to neděláš a mě to neuniklo :-) ?)
    Velmi čtivě a živě psané, začetla jsem se ani nevím jak. Paráda. Jen tak dál. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Janina, ďakujem veľmi pekne za povzbudivé slová. Zoznam akcí ktoré sa ešte len konať budú nerobím,ale dobrý podnet. Budem to viac hlídať, a dávať na blog s info, čo tam človeka čaká a neminie. :)
      A tento mini fesťák bol naozaj veľmi príjemný, možno práve aj tým, že bol menší. Nebolo to precpané lidma, a človek mal na všetko čas, a kľud. Veľmi ma potešili hlavne workshopy, diskuse s profesionálmi v daných oblastiach, ktoré boli úplne zdarma! Dúfam, že takéto akcie sa budú konať častejšie. Pekný večer, Bea

      Odstrániť