utorok 4. augusta 2015

Luxusný Jasmínový šľahaný krém pre unavenú mamču


Krém je samozrejme vhodný aj pre takzvanú ženu ne-mamču
Dozviete sa prečo je Jasmín magickým ženským kvetom a ako dopadol macerát v bambuckom masle.

Áno, pre unavenú mamču, proteže to je môj aktuálny status už dlhšiu dobu. Leto je v plnom prúde a kým ja sa snažím unaviť Duracelku aktívnym pobytom vonku a neustálym "lietaním" a hraním sa, jediný kto je na konci dňa unavený....som ja!

To dieťa je asi na solárnu energiu

Povedala som si, že si konečne zaslúžim trošku sa rozmaznať a venovať si trochu času sebecky len a len pre seba.  Navštívila som náš miestny Bio shop a zobrala sušené bylinky, čo mi zrovna padli do oka- jasmin, arnica a kamilky


Naložila som si od každého druhu samostatný macerát a to do olejov, ktorých využitie bude ďalej v recepte, čiže Jasmín sa maceroval v bambuckom masle (telový krém pre mňa), Arnica v Argánovom oleji (hojivá mastička pre syna) a Kamilky som naložila s Levanduľou do olivového oleja a bude to zmes olejov po kúpaní, taktiež pre drobca.

Keďže sme s Juditou z Kosmetikahrou telepaticky napojené, vôbec ma neprekvapuje, že zrovna dnes hodila na webky fantastický súhrn "Čo macerovat a v čem macerovat?", určite doporučujem prečítať, pretože sa tam dozviete taktiež práve to, ako sa maceruje v bambuckom masle. Tento spôsob som využila pri naložení Jasmínu v dnešnom recepte.

Ako dopadol môj Jasmínový macerát?
Popravde, bola som veľmi sklamaná. Sušené kvety jasmínu mali tak nádhernú vôňu, nevedela som sa dočkať toho voňavého macerátu. Vôňa však vôbec nevynikla, skôr naopak. Takže určite doporučujem použiť Silicu, aby krém mal to pravé "Je ne sais quois" - orechové!


Ingrediencie môžete nakúpiť na e-shope Kosmetikahrou.cz
Keď hovoríme o esenciálnych olejoch (EO), myslíme 100% čisté prírodné produkty, ktoré ako jediné majú terapeutické účinky. Syntetické vône - vonné oleje- alebo mixované vône sa k terapii nehodia a nikdy ich takto nepoužívame

Značky kvalitných a čistých esenciálnych olejov, ktoré môžem z vlastnej skúsenosti doporučiť
Florihana
Oshadhi
Aroma zone

Ingrediencie na 100ml
Sušené kvety Jasmínu na macerát alebo rovno Silicu Jasmínu 
Vitamín E  10 kvapiek

Foto by Forumvirtual net

Prečo práve Jasmín? Proste si ma v tom obchode sám pritiahol, verím na rôzne sily energií a verím, že to čo v živote práve potrebujeme sa nám do cesty proste pripletie, pritiahneme si to, tak ako som ja siahla po tomto magickom kvete. Jasmín upokojuje, uvoľňuje telo aj ducha, napätie a stres. Je to veľmi ženská vôňa a pripisujú sa jej afrodiziatické účinky. Odporúča sa ľuďom trpiacim depresiou a úzkosťami. V kozmetických prípravkoch taktiež rozjasňuje a tonizuje zrelú a suchú pokožku.
Jasmín  symbolizuje nádej, šťastie a lásku.

A presne to ja teraz potrebuje nádej a šťastie, aspoň tej lásky mám na rozdávanie.

Ako na to

Vo vodnom kúpeli roztopíme Kakaové maslo, pridáme bambucké. Stiahneme z vodného kúpela a necháme vychladnúť. Pridáme marhuľový a jojobový olej a dáme do chladničky stuhnúť na krustičku. Vyberieme a mixujeme, pridáme Vitamín E a Silicu Jasmínu-dávkujeme podla toho aká silná je. Keďže čistý Jasmínový esenciálny olej je veľmi vzácny a aj drahý, predáva sa v čistej aj riedenej forme.

Krém je hotový, vydrží cca 6mesiacov až 1 rok. Môže začať oxidovať, to ale neovplyvňuje jeho kvalitu, aspoň ako som sa dočítala. Skladujte ho na tmavom mieste mimo tepelné zdroje.

Už si len užívajte luxusnú hebkosť a vôňu.
Kakaové maslo má tendenciu upchávať póry, preto ho neodporúčam používať na tvár ale skutočne len telo.

Máte aj vy svoj obľúbený krém? Neváhajte ho zdieľať, budem sa tešiť.
Majte sa pekne

Zdroje


2 komentáre:

  1. Waw jasmin milujem. Ked v lete kvitne a vecer vonia pod oknom to je nieco neopisatelne.
    Pripomina mi jedneho specialneho pana ktory urcitu dobu figuroval v mojom zivote,vzdy mi doniesol naramok z cerstvo natrhanych kvetev jasninu (detko mojho manzela)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Evi, to znie krasne.Velmi zensku vonu jasminu taktiez lubim. Mat ho pod oknami musi byt nadhera aj na pohlad aj pohladenie duse tou omamnou vonou ♥
      Dedko manzela vedel, co zene patri :)

      Odstrániť