pondelok 10. augusta 2015

1. Najobľúbenejšie jedlo Ameijoas à Bulhão Pato com Cerveja

Zdroj fotky tu 
Dnes začína 30 dňová výzva, ktorej témy nájdete tu
Prvá téma je Najobľúbenejšie jedlo, tak som sa samozrejme zase trošku rozpísala a rovno pripravila o tomto recepte malý príspevok 


Nemám najobľúbenejšie jedlo, pretože ich milujem viacero. Je to cez slovno-českú kuchyňu, italskú, portugalskú aj indickú. Dnes som však vybrala niečo práve z tej portugalskej.

Ameijoas à Bulhão Pato com Cerveja

Ak máte radi morské plody, prídete si na svoje! Je to veľmi jednoduché na prípravu, ľahké a skvelé ako ľahký obed či snack, práve počas týchto neskutočne horúcich dní

U nás to chutí celej rodine a prekvapivo aj najmladšiemu členovi 


Recept

Nakrájame trochu cibule a cesnaku a dáme na wok pánev. Pridáme trošku soľ, piri piri korenie a olivový olej. Keď nám cibuľa spriesvitnie, pridáme nakrájanú papriku (zelenú, červenú) a lyžicu paradajkového pyré/pretlaku. Necháme trošku zovrieť a pridáme pivo (vhodné je čierne pivo)
Opäť necháme zovrieť a pridáme mušle a varíme, kým sa mušle otvárajú. Servírujeme so salsou na vrchu - taká tá bylinka teraz ma nenapadá jej meno aj koriander je skvelý a citrón.

Tá šťava čo vám vznike počas varenia je fantastiká, my jedávame tento chod s domácim chlebom, máčame ho v omáčke a zapíjame pivkom, poviem vám... máte pocit, že lepšie to uz nemôže byť!

A aké je vaše obľúbené jedlo?
Budem sa tešiť, nezabudnite sa zapojiť do výzvy a posielajte svoje fotky a popisky na našu fejsbuk stránku Gahm gahm



Zdroje

Môj šikovný manžel a jeho kulinárske schopnosti
Úvodná fotka je požičaná z web stránky As Receitas da Tia Alice








4 komentáre:

  1. Mnaaam, nieco podobne som jedla v Chorvatsku :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano urcite je to mozne, to je take typicke primorske jedlo. A chutilo? Ja to neskutocne lubim :))) a s dobrym pivkom uh oh :D

      Odstrániť
    2. JOJ a ako chutilo!!! Prvy krat som vtedy jedla musle :-)

      Odstrániť
    3. Si dobra, ze si sa odvazila, väčšina ľudí má z nich strach. A nie je prečo, však :D Kým to nie sú také tie slizké ustrice, tak je to mňam hahha

      Odstrániť