sobota 25. júla 2015

Rok som čakala na tento nádherný Veletrh ručných portugalských prác


Konečne, po roku sú tu opäť moje najobľúbenejšie trhy s ručne vyrobenými výrobkami z celého Portugalska!
Zavalím Vás opäť hróóózne vela fotkami, v jednotlivých príspevkoch sa budem venovať niektorým výrobcom detailnejšie a priatelia, ak by ste zahliadli niečo, čo by ste radi mali doma, či obdarovali milovanú osobu, môžete ma kontaktovať tu na blogu alebo prostredníctvom mailu gahmgahm007@gmail.com

Kde začať??!!
Tí čo ma poznajú veľmi dobre vedia, že milujem všetko ručne vyrábané. Má to energiu, má to cit, individualitu, jedinečnosť, každý kus je originál.


Portugalci sú tak šikovní ako aj našinci a ich tvorba je o poznanie odlišnejšia.
Ručné práce tu majú pradávnu históriu a keď sa niekoho začnete vypytovať detaily z jeho oboru, vidíte to nadšenie, všetko Vám rozprávajú do detailov, ich lásku k tomu čo robia precítite aj vy.


Gitary...oh, nie som dáka vášnivka gitarovania ALE....ALE...počuli ste už o "Portugalskej gitare"?
To je proste dokonalá nádhera! Dizajn je absolútna báseň, 12 strún a  jej zvuk začujete najčastejšie v posmutnej Fado hudbe, ktorá je pre Portugalsko taktiež typická a je to súčasť dedičstva histórie

Prikladám video fantastickej portugalskej FADO speváčky Mariza a pieseň "Gente da minha terra" "Ľudia  z mojej zeme" kde je aj krásne sólo práve portugalskej gitary
 v prevedení charizmatického Luis Guerreiro, z ktorého ide čistá vášeň on sa s tou gitarou normálne miluje na vlnách hudby absolútny zážitok.

Fado, je hudba pochmúrna, náreková. Typický hlas pre Fado je hlboký, silný.

Vybrala som Vám práve túto pesničku, pretože z nej ide neskutočná sila, emócia, energia...
Mariza mala turné po Európe a zakončením bolo práve toto vystúpenie v Lisabone, kde na ňu pri tejto pesničke doľahla emócia, niet sa čomu čudovať, pozrite sa sami...


Toto sú zrecyklované najčastejšie vínové fľaše, ktoré očistia a pod horúcou "žehličkou" potom stlačia, vytlačia z nich vzduch, sklo sa roztaví ale stále si uchová tvar fľaši. Je možné si ich povesiť na stenu, či len tak oprieť do vytrínky, väčšinou majú dáke vtipné hlášky vytisknuté a tá ďalšia fotka, tie sú väčšie a slúžia ako podtácnik pre krájanie syra





Tkané koberce, prehozy cez posteľ z pravej ovčej bavlny, ktorú si majitelia sami spracovajú, prečešú a prichystajú na prácu. Výroba jedného koberca je zhruba dva týždne čistej práce, pani nám to začala všetko vysvetlovať asi sa vrátime a budem si to zapisovať, určite Vás to nesmierne zaujíma, však? :)


Viete, milujem, keď ľudia tak vášnivo dokážu rozprávať o svojej práci, keď je to ich celoživotný chlieb a oni Vám s láskavosťou rozprávajú všetko, každý detail, z ich slov cítite až hrdosť na ich vlastnú prácu a určite zaslúžene. 
Mám proste chuť ich počúvať, ukázať im, že je to zaujímavé a zaslúžia si pozornosť a napísať o nich pár slov, vážim si každú takúto prácu. Ja som malý kreatívec ale toto sú tak šikovní ľudia a svoju prácu často podceňujú, aby to vôbec predali. 


Ďalšia nádherná práca. Tento pán tvorí obrazy z prírodných materiálov ako vysušené listy, škrupulky od vajíčok atď. Celý obraz je vytvorený len z toho, čo vidíte na ľavej strane, neuveriteľné.
Stačí keď mu dáte fotku čo by ste chceli vytvoriť a on Vám to dokáže takto majstrovsky spracovať.



Táto pani, tvorí voskové obrázky, veľmi milá a farebná tvorba. Obrázky predáva v cenovej hodnote od 3-10 Euro.



Krásne maľované obrázky sme našli v ďalšom stánku, mali imitácie napríklad Malého princa a k tejto tvorbe si povieme viac v jednom z ďalších príspevkov.




Dnes sme mali šťastie na maľovanie aj my! Konal sa workshop ručne maľovaných kachličiek, ktoré sú pre Portugalsko tak známe. "To ideme skúsiť!!", hovorím manželovi. Vybehla som po schodoch k pani a s nadšením sa zahlásila...ha ha ha, pani mi s úsmevom povedala "Máš kuráž!! Ako vidíš, si jediná, čo sa odvážila..." musím sa smiať. Že mám kuráž, mi tu hovoria často, nie, nemám, žiadnu výnimočnú dávku kuráže, len robím všetko čo ma baví a netrápim sa tým, čo si myslia ostatní. 





Naše drahocenné veldiela budú vypálené a povesené na čestnom mieste našeho mesta. Dodatočne nám to ohlásia a môžete si byť istý, že to pojdem opäť zdokumentovať,cha!



Portugalská korková výroba je vo svete najväčšia! Narazili sme aj na týchto sympatických pánov a k ich tvorbe a práci sa určite vrátim v ďalších príspevkoch.

Deň to bol v skutku naplnený a pri odchode sme stretli TV štáb zo známej súťaže "Sabe ou Nao Sabe" jeehooo 
Snažila som sa dostať na kameru a pozdraviť slovač ale akosi ma nebrali na kameru!





Toľko z dnešného hlásenia priatelia. Zaujali Vás niektoré výrobky a radi by ste sa dozvedeli o nich viac? Neváhajte mi napísať, budem sa tešiť na Vaše odozvy a vy sa môžete tešiť na ďalšie príspevky, kde si detailnejšie rozoberieme niektorých výrobcov a ich diela.








2 komentáre:

  1. Moc hezký příspěvek opět a mi vyplatilo si to přečíst i když to není o DIY kosmetice :-D ale jako čučím prostě co vše v Portugalsku je k vidění.. Nádhera všechno, obdivuju lidi co něco umí vyrobit vlastníma rukama ať je to co je to, a kor tradiční řemesla to je prostě nej

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. krásne však! Dakujem, som rada, že sa oplati čitať hehehe. Tí ľudia su velmi milí a taký skromní, keby som mala peniaze vsetko by som kupila, nech sa nemusia trapit a oddychnu si. Tá pani od tej ovcej vlny ako tam tkala, taka podarena bola.

      Odstrániť