piatok 17. júla 2015

...piatok je deň pre Cigánske trhy


Myslím, že tento príspevok je najbohatší na fotky zo všetkých čo tu zatiaľ mám.
Cigánske trhy sú v Portugalsku veľmi typické a dobre známe hlavne miestnym.
Niekedy sa schovávajú na miestach kde turisti nechodia a môžete tam skutočne nakúpiť za lacný peniaz
Pár slov k tomu, čo sa momentálne v Portugalsku nosí, prečo sa nedá spoliehať na produkciu od malých farmárov a prečo sú to vlastne Cigánske trhy.


Hurááá je piatok, manžel ostal doma a tak vyrážame na Cigánske trhy! Teda, oficiálne sa cigánske nenazývajú, volám ich tak ja! Prečo? Pretože tí čo Vám tam rozhodne padnú do oka sú práve predajci tmavej pokožky s veľmi silným hlasovým prejavom bľačiacim "5 Euros 5 Euros Menina OLHA!" ...tlieskajú, ťapkajú, búchajú, zažila som dokonca už aj megafóny... ha ha ha No je to tá pravá cigánska atmosféra, ktorá sa mi veľmi ráta, je to tam živé a cítim sa medzi nimi proste skvele!
Ono je to hotový zážitok ísť medzi nich nakupovať


Prví predajci Vás budú vítať a núkať ich produkty ešte pred vstupom na tržište.. samozrejme, vždy sú práve tie ich ceny "najlepšie" a lepšie nekúpite. No a niekedy, keď ich odmietnete preklajú Vás.
No proste cigánske čarodejky!


Všetky trhy čo som zatiaľ mala možnosť navštíviť v rôznych kútoch Portugalska boli hlavne veľké. Delili sa na dve časti a to jedna s nazvime to introvertnejšími predajcami a druhá s tými expresívnejšími, kde vždy nájdete najlacnejšie kúsky a veľa humbuku.


Na začiatku sú väčšinou predajci zeleniny a ovocia, ale pozor ak by ste si mysleli "Oh skvelé, zdravé zo záhradky nakúpim"...Bohužiaľ na moje vlastné veľké sklamanie, používanie pesticídov je tu veľmi bežné. Vzdelanie v tejto oblasti je minimálne a farmári podľa mňa vôbec netušia čo to vlastne spôsobuje. Vychádzam z toho ako tu ľudí poznáme a keď došla reč na pesticídy ich informácie boli, že "to je medicína pre úrodu"...moje nadšenie z tunajších farmárov tak rázom opadlo.
Porugalsko je snáď so Španielskom jednou z EU krajín, kde je spotreba Round up pesticídov firmy Monsanto najväčšia, na zaplakanie.


Introvertnejší predajci ponúkajú produkty veškerého charakteru, od obliečok na postele, cez nádherne prešívané posteľné prehozy, pyžamá, oblečenie, pomôcky do kuchyne, nábytok atď.
Exprešívnejšia polovička je zameraná hlavne na oblečenie a obuv. 


 

 


Ja úplne milujem tie ich prekrásne farebné prehozy na postele a všelijaké nádherne farebné sety.
Krásne, čo poviete?

                                           


Ešte, že nemáme peniaze lebo by som si aj tak nevedela vybrať len jeden!



Krásne obrusy prevládajú v prírodných zemitých farbách.




 



Výber žiarivých farebných plaviek, ach mať tak opať 18 a to telooo 
No nič, pokračujem v hľadaní pláteného vreca ať na pláži nedesím deťúrence...



Úprimne, módu moc nesledujem, nosím hlavne to, čo sa mne páči a v čom sa cítim dobre a samozrejme čo sa mi hodí.  Trhy ponúkajú všetko možné od bláznivých farebných kreácií až po spoločenské šaty a elegantnejší štýl.





Cigánske trhy boli kedysi skutočne známe hlavne pre svoj lacný predaj. Dnes sa mi zdá, že tak ako môžem kúpiť tričko za 3-5 Euro na takomto trhovisku, kúpim ho za takú cenu aj v obchodoch ako New Yorker či C&A
Pritom kvalita je to zrejme tá istá "Made in China"


Hitom tohto leta sú jednoznačne tričká nad pupok, vrátili sa postavičky ako Mickey, Batman a tak podobne, no a hlavne, teda bude to asi aj tým, že je to prímorské mesto a takýto vohoz je proste fajn na horúce dni..také dierkované vršky, pletené či postrihané a poprepliatané do zaujímavých dizajnov.



Nájdete tu aj detskú módu a opäť aj od introvertnejších a aj od extrovertov!
V Portugalsku sú stále veľmi oslavované krstiny - Baptizm
Narodeninové oslavy a hlavne Nedele!
To je čas keď je celá rodina spolu a ide sa von v tých najnovších a najkrajších kúskoch, ktoré Vaša skriňa zrovna ponúka. Na detskom oblečení si tu veľmi potrpia a príde mi ovela elegantnejšie ako na čo som zvyknutá z našich končín.





 

 Čo by to boli za trhy bez originálov, však!
ha ha ha


                                            



Snažila som sa fotky pretriediť a vybrať tie zaujímavejšie ale mám ich ešte kopúú, tak sa k téme možno v budúcne ešte vrátim. Tak ako sa Vám pozdávajú tunajšie Cigánske trhy, navštívili by ste ich? Je to podobné ako si pamätám tržnice ešte u nás doma, keď som bola malá, možno práve preto sa mi tak rátajú aj tunajšie, pripomína mi to detstvo a domov.

Dnes sme šli navštíviť našich známych, ku ktorým chodievame takmer denne pre domáce varené jedlo a pani som chcela potešiť kyticou kvetov! 




Cestou sme si spravili foto v centre mesta s technológiou TOMI, tak máme jednu z mála fotiek, kde sme celá rodinka


Krásny piatok Vám prajem priatelia a dúfam, že článok a všeeetky fotky Vás potešili.
Ak máte niečo špeciálne o čom by ste sa radi dozvedeli z Portugalska viac, neváhajte mi napísať!
Budem sa tešiť.

Majte sa krásne
Até ja









2 komentáre:

  1. Krasne fotky a super clanek! Hned bych se tam prenesla a navstivila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem to ma tesi. Tak se preneees :)))
      Az by si navstivila Portugalsko, urcite sa popytat potom miestnych ci vedia o dakych trhoch s oblecenim, stoji to za navstevu!

      Odstrániť